Home / Klantenservice & FAQ / FAQ top 10

FAQ top 10

Hieronder hebben we de 10 meest gestelde vragen uitgewerkt. Staat jouw vraag er niet bij, kijk dan bij de andere categorieën aan de linkerzijde.

1 - Gratis fotoboek

Het gratis fotoboek is een boekje van 8 pagina’s, gedrukt in A5 formaat. Dit boekje kun je vinden in onze software. Download, installeer en open de software en start een "nieuw project", kies vervolgens het gratis fotoboek. Het doel van het gratis fotoboek is om nieuwe klanten kennis te laten maken met de fotofabriek kwaliteit en de verschillende soorten papier. Je kunt 8 pagina's vol plaatsen met je eigen foto's en het boekje op drie verschillende manieren afwerken, namelijk: Standaard, Hoogglans en Premium Satin. Voor hoogglans en Premium Satin betaal je een toeslag van €1,-.

Voor dit album betaal je enkel € 1,95 aan verpakkings- en verzendkosten. Maximaal drie boekjes per klant.

Sluiten
2 - Fotofabriekpunten

Met fotofabriekpunten spaar je nu voor korting! Fotofabriek.nl heeft een spaarsysteem waarmee jij punten ontvangt bij een bestelling. Hoe hoger het bedrag van je bestelling, des te meer punten je zal ontvangen. Heb je een kortingscode gemaakt, dan kun je deze gebruiken bij je volgende bestelling!


Let op! De kortingsvoucher zal 2 maanden geldig zijn en je kunt bij een bestelling maar 1 kortingsvoucher gebruiken.
 

 

Hoe werkt het?

Bovenaan in het overzicht zie je het aantal opgebouwde punten. Heb je 5000 punten of meer en wil je een kortingscode aanmaken omdat je weer een bestelling gaat plaatsen?

Klik dan op de knop ‘maak kortingscode aan’ bij het gewenste bedrag die je verzilveren wilt.

De code wordt direct aangemaakt en verschijnt onderaan in je account. De geldigheidsdatum geeft aan hoelang je de code nog mag gebruiken.

De kortingscode voer je in bij stap 3 in het bestel- en betaalproces. Voor meer uitleg verwijzen wij naar onze blog

Sluiten
3 - Verzendkosten

In de prijslijst staan de verzendkosten per product.

Sluiten
4 - Kortingsvoucher

Hoe gebruik ik mijn vouchercode?

Als het product vanuit "Mijn uploads" in de winkelwagen is geplaatst kies je "naar verzending". In dit scherm controleer je de gegevens en kies je "naar overzicht". In het scherm wat dan verschijnt voer je de code in en klik je op "toevoegen". De korting wordt nu getoond in het overzicht.

Indien de code niet werkt worden er een aantal mogelijke redenen gegeven. Komt u er niet uit, neem dan contact op met de klantenservice met de betreffende vouchercode. Vouchercodes kunnen alleen voor het plaatsen van een bestelling toegepast worden, wij raden u aan vóór het plaatsen van de bestelling contact op te nemen als u de korting bij het te bestellen producten wilt toepassen. 

 

Sluiten
5 - Afmeting tuinposters

Bij fotofabriek.nl kun je de volgende tuinposters maken:

- Tuinposter 50x50 cm     € 19,99    (1450 x 1450 pixels op 72 dpi)
- Tuinposter 80x80 cm     € 39,99    (2270 x 2270 pixels op 72 dpi)
- Tuinposter 50x100 cm   € 39,99    (1450 x 2850 pixels op 72 dpi)
- Tuinposter 100x100 cm € 49,99    (2850 x 2850 pixels op 72 dpi)
- Tuinposter 150x100 cm € 59,99    (4270 x 2850 pixels op 72 dpi)
- Tuinposter 200x150 cm € 89,99    (5669 x 4252 pixels op 72 dpi)


Deze resoluties (aantal pixels) zijn indicaties.

Sluiten
6 - Ik heb 2 pagina’s toegevoegd, maar de software geeft aan dat ik nog meer moet toevoegen

Het totaal aantal pagina’s moet een meervoud van 4 zijn. Dit heeft met de productie van je fotoboek te maken.

Als je ergens 2 pagina’s toevoegt kan er gekozen worden de overige 2 pagina’s direct of later zelf toe te voegen. Daarom kan het zijn dat je nog 2 pagina’s moet toevoegen.

Sluiten
7 - Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat nu?

De Fotofabriek streeft ernaar haar fotoalbums uiterlijk op de 5e werkdag te verzenden. Voor de wenskaarten geldt zelfs een periode van 2 werkdagen. Als uitzondering gelden de boeken uit de Exclusief lijn, hiervoor hanteren we een levertijd van 7 werkdagen. Deze tijd gaat lopen op het moment dat je betaling voltooid is.

Is de levertijd van je product verstreken dan kan het zijn dat je order onderweg is met Post NL. Heb je na 7 werkdagen - of 10 werkdagen voor de Exclusief lijn - de order nog niet ontvangen, mail dan naar de klantenservice. Vergeet niet je ordernummer te vermelden in de mail.

Sluiten
8 - Kan ik vooraf ook enveloppen krijgen van de wenskaarten die ik wil bestellen?

Fotofabriek.nl biedt de mogelijkheid om enveloppen voor dubbele wenskaarten vooraf te leveren. Hiervoor kun je €10,- overmaken naar rekeningnummer IBAN NL14INGB0655592504 t.a.v. Fotofabiek.nl.

De enveloppen worden naar het door jou opgegeven adres gestuurd. Voordat je de uiteindelijke bestelling plaatst mail je met de klantenservice en ontvang je een vouchercode van € 5,- terug. De andere € 5,- zijn voor handeling- en verzendkosten.

Neem contact op met de klantenservice indien je hier gebruik van wil maken.

Sluiten
9 - Kan ik achteraf nog wijzigingen doorvoeren in mijn bestelling?

Omdat er gewerkt wordt met een geautomatiseerd proces gaan orders vrijwel direct na ontvangst in productie. Het hangt daarom af van het tijdstip waarop je nog een wijziging wil doorgeven. Neem direct na plaatsing van de order contact op met de klantenservice door te bellen met 050-314 4401. Door middel van het ordernummer kan de medewerker de order oproepen en aangeven of wijzigingen nog mogelijk zijn.

Let op: Het per mail doorgeven van wijzigingen kan in sommige gevallen te laat gelezen worden en daarom niet meer mogelijk zijn. Neem bij voorkeur telefonisch contact op!

Sluiten
10 - Ik krijg een error(code 404) in jullie software, wat moet ik doen?

De foutmelding met code 404 verwijst vaak naar de firewall op je pc. In de opties of eigenschappen van de firewall dien je www.fotofabriek.nl toe te voegen als veilig adres. Hoe dit precies moet hangt af van de firewall die je gebruikt.

Hoe voeg ik Fotofabriek toe aan mijn (Windows) firewall?

  • Kies Configuratiescherm in het menu Start.
  • Klik op Systeem en beveiliging en vervolgens op Windows Firewall.
  • Klik op "Een programma of onderdeel toegang geven via Windows Firewall".
  • In het venster "Toegestane programma's en onderdelen" klik je op Instellingen wijzigen.
  • Zorg ervoor dat Fotofabriek.nl is aangevinkt voor het netwerk.

Kijk voor meer informatie over de firewall en onze software.

Sluiten
 
 
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Youtube