actie
Nu 25% korting op diverse Moederdagcadeaus

Wat te doen bij problemen met de software?

Q
A

Foutmelding: "SaveToFile:Stream write error"

Oorzaak van deze melding is te weinig geheugen op de computer. Controleer de installatieschijf waar de Offline Software op staat, dit is standaard de C schijf. Controleer ook de schijf waar u het fotoproduct bewaard. Als deze schijf bijna vol is kan deze melding ook ontstaan.
Werk je met een USB stick of externe media dan kan dat ook problemen geven, bijvoorbeeld bij het opslaan heeft de Offline Software meer werkgeheugen nodig. Als deze ruimte onvoldoende aanwezig is krijg je deze melding ook.

Ik kan niet meer pagina’s toevoegen hoe kan dit?

Het kan zijn dat het maximum aantal pagina’s is bereikt. Alle albums met uitzondering van de Exclusief lijn kunnen gevuld worden tot 200 pagina’s. Pagina’s toevoegen kan per 2 pagina’s. Voor fotobladen kunnen maximaal 60 pagina’s aangemaakt worden.

Bestand niet beschikbaar

Als je bij het openen van de Fotofabrieksoftware en na het kiezen van een fotoproduct de volgende foutmelding krijgt: Product_275.zip: --> !Error: Fout: bestand, server of internet niet beschikbaar (404 Not Found) dan heeft dit veelal te maken met proxyinstellingen.

  • Open hiervoor de Offline Software en kies voor het meest linker icoontje (naast open project)
  • In het nieuwe venster dat verschijnt staat hoogstwaarschijnlijk het bovenste vakje aangevinkt (Gebruik proxy Server). Door deze uit te vinken worden de proxyinstellingen inactief
  • Kies vervolgens voor opslaan en sluit de Offline Software volledig af

Als je vervolgens de Offline Software opnieuw opstart worden de proxyinstellingen overgeslagen en zal de foutmelding niet meer in beeld komen.